• Начало

GSM:  0885 555 074

Creative Therapies

e-mail: mariyana.ilieva@creative-therapies.bg

Градивни елементи от психологията за успешно преподаване

„Мнението на хората за способностите им оказва влияние върху същите тези способности“-Албърт Бандура

   За да се подобри образователния процес, училищните психолози трябва да работят и с подобряване работата на учителите за по-резултатна работа в класните стаи. Начина на комуникация при връзката учител-ученик трябва да бъде градивен, за целта е добре  учителите да помогнат на учениците да подобрят начина си на учене, като насочат вниманието им върху идеята за компетентност вместо върху убеждението ,че интелигентността е вродена. Поощряването на увереността на учениците , в способността им да се представят добре (т. н. самоефективност) подобрява мотивацията и познавателните им умения. Ако вярват ,че ще успеят ,учениците с висока самоефективност са по-склонни да приемат предизвикателствата и да се справят добре с тях. Учениците с ниска самоефективност възприемат всяка несполука като сериозна и съответно не си поставят високи цели. Това влошава представянето им в училище и така задълбава цикъла на съмнения. Точно тук е ролята на учителя ,който трябва да им помогне да разберат ,че провалът или успехът при решаване на задача не зависи от способностите ,а от количеството вложени усилия, което на практика ще запази мотивацията им.

     Ето защо педагогическия подход и правилното обучение на самите преподаватели е от изключително значение за усвояване на учебния материал и на нови познания.

GSM:  0885 555 074

 

e-mail: mariyana.ilieva@creative-therapies.bg
Creative Therapies

CREATIVE THERAPIES

Всички права запазени за creative-therapies.bg